Polityka prywatności

Polityka prywatności

Dziękujemy za zainteresowanie naszymi usługami.

Dokładamy wszelkich starań, aby chronić zbierane przez nas dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych, dalej zwanym „RODO”) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) oraz z przepisami krajowymi.

Udostępniamy niniejszą Politykę Prywatności, aby każda osoba, z którą wchodzimy w relację, wiedziała kto jest administratorem jej danych osobowych, w jakim zakresie, w jakich celach i na jakich podstawach prawnych przetwarzamy dane oraz komu je udostępniamy, a także jakie prawa przysługują w związku z przetwarzaniem danych.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH I INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Operatorem Serwisu oraz Administratorem Danych Osobowych jest Instytut Geodezji i Kartografii, z siedzibą w Warszawie (02-657) przy ul. Modzelewskiego 27, NIP: 5250009476.

Z Administratorem można skontaktować się:

  • listownie, na ww. adres korespondencyjny,
  • pod nr tel.: +48 22 329 19 00,
  • za pośrednictwem adresu e-mail: igik@igik.edu.pl oraz skrzynki ePUAP: /IGiK/SkrytkaESP.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pana Pawła Maliszewskiego, z którym można skontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@perfectinfo.pl.

1. DEFINICJE

    1.1. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania, w tym: IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie lub innej podobnej technologii.

    1.2. Polityka – niniejsza Polityka Prywatności.

    1.3 RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

    1.4 Serwis – serwis internetowy prowadzony pod adresem: https://www.igik.edu.pl/.

    1.5 Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.

    2. PRZETWARZANIE DANYCH W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM Z SERWISU

    W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu, Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie.

    3. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE

    W przypadku każdego wywołania strony internetowej, czyli wejścia na naszą stronę internetową serwer zapisuje automatycznie jedynie tzw. logi serwera, jak np. nazwę żądanego pliku, adres IP, datę i godzinę wywołania oraz ilość przesyłanych danych, a także dokumentuje wywołanie strony.

    Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie czy innych podobnych technologii), przetwarzane są przez Administratora w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest jego niezbędność do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz w celach technicznych i administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

    POCZTA ELEKTRONICZNA I FORMULARZE KONTAKTOWE

    Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu poczty elektronicznej oraz formularzy kontaktowych.

    Skorzystanie ze wskazanych form kontaktu wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do prowadzenia korespondencji z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia obsługi zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, a odmowa ich podania uniemożliwi prowadzenie korespondencji. Dane osobowe podane w wiadomości e-mail/formularzu kontaktowym będą przetwarzane na potrzeby prowadzenia korespondencji, udzielania informacji i odpowiedzi na zadane pytania, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

    NAJEM POWIERZCHNI BIUROWYCH

    Administrator zapewnia możliwość wynajmu wolnych powierzchni biurowych, znajdujących na terenie siedziby Instytutu.

    Najem powierzchni wymaga zawarcia umowy i podania Danych osobowych niezbędnych do jej realizacji. Podanie danych jest dobrowolne, a odmowa ich podania uniemożliwi skorzystanie z oferty najmu. Dane osobowe będą przetwarzane w celach wykonania umowy najmu oraz realizacji obowiązków i praw wiążących się z zawartą umową (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), wynikających m. in. ustawy z dnia 26 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. Dane osobowe mogą być przetwarzane także w celach utrzymywania kontaktu telefonicznego i mailowego w sprawach związanych z najmem lokalu oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, co stanowi prawnie uzasadnione interesy Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

    SZKOLENIA

    Administrator oferuje różnorodne szkolenia e-learningowe, związane z geodezją i kartografią.

    Udział w szkoleniach wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego i podania Danych osobowych niezbędnych udziału w wydarzeniu. Podanie danych jest dobrowolne, a odmowa ich podania uniemożliwi udział w szkoleniu. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie uprzednio wyrażonej w tym celu zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) oraz w celach realizacji zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Dane osobowe mogą być także przetwarzane w celach dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

    SEMINARIA NAUKOWE

    Administrator zapewnia możliwość skorzystania z oferty seminariów naukowych z dziedziny geodezji i kartografii.

    Proces ten wymaga wypełnienia formularza rejestracji udziału w organizowanym seminarium i podania danych osobowych niezbędnych do dokonania zapisu. Podanie danych jest dobrowolne, a odmowa ich podania uniemożliwi udział w seminarium. Dane osobowe będą przetwarzane jako zadanie realizowane w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO), jakim jest upowszechnianie i pomnażanie osiągnięć Instytutu. Dane osobowe będą przetwarzane także w celach realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim jest sprawna organizacja seminarium i możliwość nawiązania kontaktu z jego uczestnikami oraz promowanie działalności Instytutu poprzez publikację transmisji z przebiegu seminarium.

    KONTAKT TELEFONICZNY

    Administrator zażąda podania w rozmowie telefonicznej danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne dla realizacji celu rozmowy telefonicznej, w tym do potwierdzenia tożsamości.

    Jeśli rozmowa telefoniczna będzie nagrywana, zostaną Państwo o tym poinformowani przed rozpoczęciem rozmowy z przedstawicielem Administratora. Mogą Państwo nie wyrazić zgody na nagrywanie. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na nagrywanie, należy zakończyć połączenie. Jeśli rozmowy telefoniczne są nagrywane, celem nagrywania jest kontrola jakości świadczonych przez Administratora usług oraz obrona przed roszczeniami lub dochodzenie roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

    Podanie danych osobowych będzie co do zasady dobrowolne, ale może być wymagane przez Administratora w zależności od celu ich podania.

    PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE

    W Serwisie znajdują się odnośniki do zewnętrznych stron internetowych – portali społecznościowych Facebook, YouTube i LinkedIn, w których Administrator prowadzi swoje profile (tzw. „fanpage”). Dane osobowe przetwarzane za pośrednictwem tych stron internetowych są administrowane przez podmioty trzecie. Przetwarzanie Państwa danych osobowych przez te podmioty określają przepisy prawa, któremu podlegają administratorzy tych serwisów oraz ich regulacje wewnętrzne (np. polityki prywatności). Niniejsza Polityka prywatności nie reguluje przetwarzania danych osobowych przez te podmioty.

    Administrator może jednak również być samodzielnym administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach obsługi fanpage’a Instytutu Geodezji i Kartografii, przetwarzając dane osobowe na poniższych zasadach. Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora na fanpage’ach w portalach społecznościowych w celach:

    • realizacji działań marketingowych polegających na informowaniu o Instytucie oraz jej usługach za pomocą fanpage’ów, w tym poprzez udostępnianie postów, co stanowi prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    • udzielania odpowiedzi na prywatne wiadomości przesyłane za pomocą funkcjonalności portali społecznościowych; w takim przypadku podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora, polegający na prowadzeniu korespondencji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    • prowadzenia dyskusji w ramach postów umieszczanych na fanpage’ach, w ramach portali społecznościowych lub na witrynach internetowych umożliwiających dyskusję za pomocy kont założonych na portalach społecznościowych, co stanowi prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    • uzyskiwania danych statystycznych – Administrator może pozyskiwać od operatorów portali społecznościowych dane statystyczne dotyczące fanpage’ów, są one tworzone na podstawie monitorowania Państwa aktywności na fanpage’ach przez operatorów danych portali społecznościowych; w takiej sytuacji prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora to analiza danych statystycznych dotyczących fanpage’ów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

    Podanie danych osobowych jest dobrowolne. W przypadku jakichkolwiek form komunikacji z Administratorem przy pomocy portali społecznościowych, Administratorowi zostaną automatycznie udostępnione Państwa dane wskazane w określeniu konta (imię, nazwisko lub pseudonim, a także zdjęcie oraz inne informacje ogólnodostępne). W każdej chwili mogą Państwo zaprzestać obserwowania fanpage’ów Administratora i usunąć umieszczone przez siebie komentarze.

    KARIERA

    Administrator prowadzi działania rekrutacyjne w oparciu o dokumenty i informacje przekazane przez kandydata do pracy (w szczególności CV, list motywacyjny). Kandydat do pracy powinien przekazywać Administratorowi dane osobowe niewykraczające poza zakres określony w przepisach prawa pracy. Jeżeli kandydat prześle Administratorowi dodatkowe dane, podstawą prawną ich przetwarzania jest zgoda kandydata do pracy (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

    W zależności od treści ogłoszenia rekrutacyjnego lub ustaleń między kandydatem a Administratorem, kandydat może zostać zatrudniony w oparciu o umowę o pracę lub o umowę cywilnoprawną. W przypadku rekrutacji prowadzonej w celu zawarcia umowy o pracę, obowiązek podania danych osobowych wynika z przepisów prawa, w tym Kodeksu pracy (w szczególności art. 221 Kodeksu pracy). Podanie informacji o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych i przebiegu dotychczasowego zatrudnienia jest wymagane wyłącznie, jeśli jest to niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku. W przypadku rekrutacji prowadzonej w celu zawarcia umowy cywilnoprawnej podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale wymagane przez Administratora.

    Niezależnie od rodzaju zawieranej umowy, odmowa podania ww. danych osobowych może uniemożliwić udział w procesie rekrutacji. Podanie innych danych osobowych jest dobrowolne, a odmowa ich podania nie wpływa na możliwość udziału w procesie rekrutacji.

    Jeżeli chcą Państwo, aby dane były przetwarzane przez Administratora dla celów przyszłych rekrutacji, należy wyrazić na to zgodę w treści korespondencji z Administratorem lub w treści dokumentów aplikacyjnych. Brak takiej zgody będzie skutkował usunięciem przez Administratora Państwa danych osobowych po zakończeniu rekrutacji, na którą Państwo aplikują, chyba że zostaną Państwo zatrudnieni w wyniku przeprowadzonej rekrutacji albo że dane będą przechowywane w celu obrony przed roszczeniami.

    Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celach:

    • oceny kwalifikacji do pracy na stanowisku, na które Państwo aplikują;
    • oceny zdolności i umiejętności potrzebnych do pracy na stanowisku, na które Państwo aplikują;
    • dokonania wyboru odpowiedniego kandydata do pracy u Administratora.

    Dane osobowe będą zatem przetwarzane:

    • w przypadku gdy formą zatrudnienia jest umowa o pracę – w celu przeprowadzenia przez Administratora czynności związanych z procesem rekrutacji – co stanowi obowiązek prawny ciążący na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), wynikający z art. 221 § 1 Kodeksu pracy; w zakresie danych innych niż imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia, podstawą przetwarzania jest zgoda kandydata do pracy (art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zw. z 221a § 1 Kodeksu pracy);
    • w przypadku gdy formą zatrudnienia jest umowa cywilnoprawna – w celu prowadzenia postępowania rekrutacyjnego, co stanowi podjęcie działań przed zawarciem umowy na Państwa żądanie jako osób, których dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    • w celu dokonania weryfikacji kwalifikacji lub umiejętności kandydata do pracy, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    • w celu prowadzenia przyszłych rekrutacji na wolne stanowiska pracy, jeżeli wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb przyszłych rekrutacji. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wówczas Państwa zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
    • w celu ustalenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

    ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

    Za pośrednictwem Serwisu, Administrator może zwracać się z prośbą o przedstawienie oferty dotyczących wykonania określonych usług.

    Udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wymaga przesłania stosownej dokumentacji, w tym danych osobowych niezbędnych do realizacji zamówienia, drogą mailową, do wyznaczonego pracownika Instytutu. Podanie danych jest wymogiem ustawowym, a odmowa ich podania uniemożliwi udział w postępowaniu. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), wynikających z ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, tj. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i dokonania wyboru oferty wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa.

    4. PLIKI COOKIE

    Serwis korzysta z plików cookie.

    Pliki cookie to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis. Cookie zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności. Podmiotem umieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookie oraz uzyskującym do nich dostęp jest Operator Serwisu.

    Administrator wykorzystuje niezbędne pliki cookie, potrzebne do zagwarantowania bezpiecznego i prawidłowego działania strony internetowej. Bez nich strona internetowa nie może działać.

    Administrator może wykorzystywać także pliki cookie do prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania z Serwisu oraz w celach marketingowych, tj. badania cech zachowania odwiedzających Serwis poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowań, także wtedy, kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe.

    Ograniczenia stosowania plików cookie mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie.

    Pliki cookie zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności: Google (Google, Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Meta Platforms, Inc. z siedzibą w USA), X (Twitter, Inc. z siedzibą w USA).

    Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookie, może zmienić ustawienia przeglądarki internetowej. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookie niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Użytkownika, może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie z Serwisu.

    STOSOWANE TECHNOLOGIE

    Google Analytics

    Serwis korzysta z narzędzia Google Analytics dostarczonego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Działania w tym zakresie Administrator realizuje, opierając się na prawnie uzasadnionym interesie (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającym na tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji stron internetowych.  

    Informacje na temat korzystania przez Użytkownika z Serwisu są automatycznie zbierane przez Google Analytics i przechowywane na serwerze Google w Stanach Zjednoczonych.

    Adres IP Użytkownika przed przekazaniem dalej jest skracany. W pewnych sytuacjach do serwera Google w Stanach Zjednoczonych przekazywany jest pełny adres IP Użytkownika i dopiero tam skracany. Zanonimizowany adres IP przekazany przez przeglądarkę Użytkownika w ramach Google Analytics co do zasady nie jest łączony z innymi danymi Google. 

    Google LLC z siedzibą w USA wykorzystując infrastrukturę techniczną znajdującą się w USA, zapewnia odpowiedni poziom ochrony przetwarzanych danych osobowych, akceptowany przez Komisję Europejską.

    Użytkownik może zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookie danych dotyczących korzystania przez Użytkownika z Serwisu przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, instalując wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

    Szczegóły dotyczące przetwarzania danych w ramach usługi Google Analytics dostępne są na stronie: https://support.google.com/analytics/answer/6004245.

    Piksel Facebooka

    Administrator korzysta z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez Meta Platforms Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Dzięki temu narzędziu, Administrator może mierzyć skuteczność swoich reklam oraz dostosowywać reklamy do danego Użytkownika. Piksel Facebooka automatycznie gromadzi informacje o korzystaniu z Serwisu przez Użytkownika, a następnie przekazuje te dane na swoje serwery na terenie UE albo w USA i tam je przechowuje. Na podstawie zbieranych informacji Administrator nie jest w stanie zidentyfikować danego Użytkownika Serwisu. Zebrane dane pozwalają jedynie określić jakie działania na stronach internetowych podjął Użytkownik. Szczegółowe informacje o działaniu Piksel Facebooka znajdują się pod adresem:

    https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content.

    Zarządzanie działaniem Piksel Facebooka jest możliwe poprzez ustawienia reklam na swoim koncie na portalu Facebook: https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji na temat przetwarzania danych przez Meta Platforms Ireland Limited należy zapoznać się z Polityką Prywatności dostępną na stronie: https://www.facebook.com/privacy/explanation. Meta Platforms Ireland Limited zapewnia odpowiedni poziom ochrony przetwarzanych danych osobowych akceptowany przez Komisję Europejską.

    Inne

    Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika w Serwisie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe Użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorów reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.

    Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania w Serwisie. Informacje te są zanonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi, tak, że nie wie on, jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.

    Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do Użytkowników, np. mogące przesłać wiadomość mailową do Użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

    5. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

    Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania umowy, lub do momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

    Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody Użytkownika będą przechowywane do momentu jej cofnięcia.

    6. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA

    W granicach i na zasadach wynikających RODO, Użytkownikom Serwisu przysługuje prawo do:

    • dostępu do własnych danych osobowych w tym uzyskania ich kopii,
    • żądania sprostowania danych osobowych,
    • żądania usunięcia danych osobowych,
    • żądania ograniczenia przetwarzania danych,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli dane przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora

    7. PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

    Jeśli uważają Państwo, że przez nasze działania związane z przetwarzaniem danych osobowych Państwa prawa zostały naruszone, mogą Państwo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    8. ODBIORCY DANYCH

    Dla celów wskazanych w niniejszej Polityce, Administrator może przekazywać Dane osobowe następującym kategoriom osób trzecich:

    • partnerom dostarczającym narzędzia IT do zarządzania wewnętrznego oraz udostępniania danych, którym Administrator powierza przetwarzanie w oparciu o umowy powierzenia przetwarzania danych. Odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności dostawcy usług internetowych, w tym platformy umożliwiającej zapisy na zajęcia i poczty elektronicznej,
    • podmiotom świadczącym usługi płatnicze,
    • podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Administratora Danych osobowych lub uprawnionym do żądania dostępu do Danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

    9. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

    Państwa dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem danych osobowych umieszczanych na fanpage’ach Instytutu w portalach społecznościowych Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn. Meta Platforms Ireland Limited (Merrion Road, Dublin 4, D04 X2K5, Irlandia), Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia) oraz LinkedIn Unlimited Company (Wilton Plaza, Wilton Place, Dublin 2, Irlandia) zapewniają odpowiedni poziom ochrony przetwarzanych danych osobowych, akceptowany przez Komisję Europejską.

    Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.

    Jeśli w ramach przetwarzania Państwa dane osobowe będą przekazywane do odbiorców w państwach trzecich (poza EOG), takie przekazywanie danych może odbywać się na podstawie:

    • decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO), m.in. Wielka Brytania;
    • odpowiednich zabezpieczeń, w tym standardowych klauzul ochrony danych, zatwierdzonego kodeksu postępowania, zatwierdzonego mechanizmu certyfikacji (art. 46 RODO);
    • zgodnie z wiążącymi regułami korporacyjnymi (art. 47 RODO);
    • po uwzględnieniu wyjątków w szczególnych sytuacjach (art. 49 RODO).

    10. WYMÓG PODANIA DANYCH

      Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji celów wskazanych w pkt 3.

      11. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

        Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, aby wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, aby także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na ich zlecenie.

        Miejsca wprowadzania danych osobowych są chronione w Serwisie w warstwie transmisji (Certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe wprowadzone w Serwisie zostają zaszyfrowane w komputerze Użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.

        W celu ochrony danych osobowych, Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne oraz regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa. Istotnym elementem ochrony danych jest także regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

        Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach Operatora.

        12. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

          Niniejsza Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.