Anna Markowska - Seria Monograficzna nr 22

Cena: 40 zł + 5% VAT

Badanie użyteczności kartograficznych anamorfoz powierzchniowych w szkołach

Autorka podjęła się szerszego opisania anamorfoz powierzchniowych oraz możliwości zastosowania tej formy prezentacji kartograficznej w nauczaniu geografii i przyrody w szkołach. Anamorfozy te są prezentacjami, które coraz częściej pojawiają się w opracowaniach dotyczących zagadnień społeczno-gospodarczych, w szczególności do prezentacji liczby ludności, problemów demograficznych świata lub wyników wyborów (głównie w USA i Wielkiej Brytanii). Rzadziej spotykane są w podręcznikach szkolnych lub szkolnych atlasach geograficznych, a częściej w prasie. Jednocześnie nie są w pełni zbadane możliwości zastosowania tej formy prezentacji kartograficznej, jako pomocy dydaktycznej. Głównym celem publikacji jest określenie, która z klas anamorfoz powierzchniowych ciągłych jest najbardziej przystępna dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych (ponadpodstawowych) i mogłaby być zalecana w dydaktyce szkolnej. Interesującym autorkę zagadnieniem jest również to, w jakim stopniu odczytywanie informacji na podstawie anamorfoz powierzchniowych zależy od umiejętności geograficznych uczniów.